INSTRUKCJA DLA UCZNIA KLASY VI PRZYSTĘPUJĄCEGO DO SPRAWDZIANU OKE
FORMY WYPOWIEDZI:
- LIST
- NOTATKA
- OPIS
- PRZEPIS
- ŻYCZENIA
Karty pracy po diagnozie dla uczniów klas IV - plik pdf
Karty pracy po diagnozie dla uczniów klas VI - plik pdf
MATEMATYKA DLA SZÓSTOKLASISTY
DROGI SZÓSTOKLASISTO
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE PRZED SPRAWDZIANEM SZÓSTOKLASISTY – MATEMATYKA
Na sprawdzianie:
Czytaj dokładanie polecenia, nie spiesz się .
Nie zostawiaj miejsc – wszystkie obliczenia są punktowane, nie pisz samej odpowiedzi.
Sprawdź przynajmniej dwa razy czy zapisałeś odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ustal zawsze pomysł rozwiązania zadania.
Powtarzając materiał zwróć szczególną uwagę czy potrafisz:
- wykonywać działania w prawidłowej kolejności
- dzielić z resztą- podać kiedy liczba dzieli się przez 2, 3, 5, 6, 9, 10, 100, 1000
- podać przykład liczby pierwszej i złożonej
- podać zapis liczby w systemie rzymskim
- dodać, odjąć, mnożyć i dzielić liczby ujemne
- umieścić liczbę lub ułamek na osi liczbowej
- skracać i rozszerzać ułamki zwykłe
- zamienić liczbę mieszaną na ułamek zwykły lub odwrotnie
- sprowadzać ułamki zwykłe do wspólnego mianownika
-porównywać ułamki zwykłe i dziesiętne (większy, mniejszy, równe)
- dodawać, odejmować, mnożyć, dzielić ułamki zwykłe i dziesiętne
- zapisać ułamek dziesiętny w postaci ułamka zwykłego
- zaokrąglić ułamek dziesiętny
- stosować wzór na obliczanie prędkości ( , V – prędkość, s- droga, t – czas)
- ułożyć i rozwiązać równanie z jedną niewiadomą
- uporządkować otrzymane dane i przedstawić je na diagramie
- zamieniać jednostki długości: metr, centymetr, milimetr, kilometr
- narysować prostą równoległą oraz prostopadłą
- rozróżniać i obliczać miarę kątów wierzchołkowych i przyległych
- podać nierówność trójkąta dla długości boków ( suma długości dwóch dowolnych boków musi być większa od długości trzeciego boku)
- podać ile wynosi suma kątów wewnętrznych trójkąta (), czworokąta ()
- obliczyć obwód wielokąta w sytuacji praktycznej (np. płot na działce, obszycie serwetki tasiemką itp.)
- obliczyć pole wielokąta – kwadrat, prostokąt, równoległobok, romb, trójkąt, trapez w sytuacji praktycznej
- rozróżnić koło od okręgu
- wskazać cięciwę , promień i średnicę
- stosować skalę
- rozpoznać – prostopadłościan, sześcian, ostrosłup, walec, stożek, kula
- obliczyć pole i objętość prostopadłościanu lub sześcianu
Zapamiętaj
Dobrze przygotowany do sprawdzianu uczeń potrafi:
Sprawnie wykonywać obliczenia na liczbach, ułamkach.
Mierzyć i obliczać długości, kąty, pola, objętość, czas, wagę w sytuacji praktycznej.
Posługiwać się planem i mapą.
Rozwiązywać zadania z zastosowaniem – obliczeń na liczbach, wzoru, równania z jedną niewiadomą.
Odczytywać informacje z wykresów i diagramów.
Powodzenia: Matematyczki SP 10